Jossain välillä kolmasosa ja kolme neljäsosaa yksinäisen henkilön internetyhteys on käyttänyt sitä yrittää tavata joku uusi. Mutta vuosien mittaan olemme kuulleet ristiriitaisia tarinoita siitä, kuinka onnistunut se on.
Usko Nettitreffien yrityksille ja se on kaikki pelkkää hymyä, jossa häät soimaan päässä, uskovat tiedotusvälineiden kauhujuttuja ja se kaikki valehtelee, huijaa, perverssi sosiaalinen Misfits. Totuus on jossain välissä, mutta missä?
Onneksi nyt on tarpeeksi tutkimus viittaa siihen, mitä todella tapahtuu. Joten tässä on minun 10 suosikki psykologisia oivalluksia internet dating.
Internet daters ei häviäjiä
Toisin stereotypia, siellä on vähän todisteita siitä, että Internet dating on viime kädessä sosiaalisen Misfits tai Weirdos.
Itse asiassa päinvastoin. Internet daters ovat todennäköisemmin seurallinen, on korkea itsetunto ja alhaiset vuodelta ahdistus (Kim et al. 2009, Valkenburg, 2007). Näissä tutkimuksissa ei löytynyt näyttöä siitä, että ihmiset käyttävät online dating, koska he eivät voi pärjätä face-to-face. Se on vain yksi tapa tavata uusia ihmisiä.
Ihmisten motivaatio aloittaa online dating on monenlaisia, johon tavallisesti kuuluu käynnistysvaihe kuten hajoamisen, mutta kaiken Barraket ja Henry-Waring (2008) ovat todenneet, että ihmisten motiivit ovat yhtä yksilöllinen ja sosiaalinen. Ihmiset eivät käytä online dating, koska he ovat ujoja, mutta koska he ovat muuttaneet uuteen kaupunkiin, on pitkiä työpäiviä tai ei ole aikaa tavata ketään uutta.
Online daters eivät valehtele (mutta vain vähän)
Vaikka 94% kieltävät internet dating profiilit mitään valheita (Gibbs et al. 2006), psykologit ovat epäilyttävän paljon. Toma et al. (2008) mitattu korkeus ja paino 80 internet daters sekä tarkistamalla niiden ajokortin niiden todellinen ikä.
Kun näitä tietoja verrattiin niiden profiilit, se osoitti, että yhdeksän kymmenestä oli valehdellut ainakin yhden ominaisuuksia mitataan, mutta valheet ovat vain pieniä. Yleisin tekijä on paino, daters joko lisäämällä tai leikkaamalla keskimäärin 5%. Daters olivat totuudenmukaista heidän ikänsä (1,5% poikkeama) ja korkeus (1,1% poikkeama.) Kuten odotettua naiset yleensä ajella pois puntaa, kun taas miehet antautuivat lisää korkeutta.
Nämä kuuluu tehdä suurta eroa todellisessa maailmassa, koska valtaosa fibbing olisi ollut vaikea havaita henkilökohtaisesti. Useimmat ihmiset haluavat tavata lopulta, jotta he tietävät suuret valheet ovat menossa kiinni.
Kuva harhaluulot
Sanonta "Kamera ei koskaan valehtele" on kerrossänky. Ilman Photoshop tasoittaa ryppyjä, kamerakulmia ja valaistusta voidaan vaihtaa helposti mielletään houkuttelevuutta.
Ihmiset vaistomaisesti ymmärtävät tämän, kun ne valitsevat profiilivalokuvastasi niin Toma ja Hancock (2010) ottivat valokuvia internet daters, niin tuomarit kuin nämä todelliset profiilin kuvat.
Vaikka fyysisesti vähemmän houkuttelevaksi ihmiset todennäköisimmin valitsevat itse lisätä kuvan, yleinen erot olivat pieniä. Lab kuvat olivat vain hieman vähemmän houkuttelevia kuin valitut online dating profiileja (noin 5% naisista ja 4% miehillä). Jälleen kerran, Internet daters eivät makaa paljon ...
Paras näyttää
Vihjeitä, minkä tyyppiset profiilikuvat työn kotoisin online dating sivusto, joka on tutkinut 7000 valokuvaa sen tietokantaan (oktrends, 2010):
Sitten he katsoivat valokuvat olivat mukana pisin online-keskusteluihin. Nämä kun se näytti dater:
Kuvia liittyy keskimääräistä lyhyempi keskustelut käytiin (kasvava järjestys Conversational pelotteena):
(Muista, että nämä kaikki ovat yhdistyksiä, joten emme voi olla varmoja syy.)
Vastakohdat (vielä) eivät houkuttele
Vaikka joukossa monipuolinen väestö online daters, ihmiset edelleen mieluummin jonkun, joka on samanlainen kuin itse.
Kun Fiore ja Donath (2005) tarkasteli tietoja 65000 verkossa daters, he huomasivat, että ihmiset valitsevat samanlaisuuteen perustuvista itselleen.
Tältä osin online dating ei poikkea offline vuodelta. Keskimäärin ihmiset etsivät joku suunnilleen sama kuin itse. Itse nyt on monia dating sivustoja, joilla pyritään kapeampi väestötiedot, kuten urheilun ystäville, juutalaiset tai erityistä lääketieteellistä ehtoja.
Internet dating kannustaa joitakin monimuotoisuutta
Voit tarkastella Nettitreffien monimuotoisuus, Dutton et al. (2009) tutkimukseen 2670 aviopuolisoita Britanniassa, Australiassa ja Espanjassa. Tässä näyte internet daters olivat todennäköisesti suurempi ero ikä ja koulutustausta verrattuna niihin, jotka olivat tavanneet perinteisemmistä.
Vaikka vastakohdat eivät yleensä houkutella, sen luonne Nettitreffien ei rohkaista eri otteluissa. Kirjoittajat väittävät, että se muuttuu kasvot avioliiton tuo yhteen eri ihmisiä, jotka aiemmin eivät koskaan olisi tavannut.
Pidä ensimmäinen viesti lyhyen
Getting vastaus verkossa voi olla sattumanvarainen asia. Online dating sivusto on mitoitettu vastausprosentti analysoimalla yli 500.000 ensikontakteja lähetti jäsenilleen (oktrends, 2009). Vastaanottajat vastasi vain 30% miesten viestejä naiset ja 45% naisten viestejä miehille. Prosenttiosuus, jotka johtavat keskustelut on vieläkin pienempi (noin 20% ja 30% vastaavasti).
Kolmasosa vastausprosentti, joka on tukena akateemista tutkimusta (Rosen et al. 2008), on osittain koska monet internet dating tilit ovat kuolleet.
oktrends totesi myös, että enää vain viestit saadaan pieni parannus vasteprosentti miesten ja mitään naisille. Joten, älä tuhlaa aikaa kirjoittaa essee. Sano terveisiä ja anna heille tarkistaa profiilisi.
Tunteikkuutta on houkutteleva
Tutkimuksessa, online dating, Rosen et al. (2008) löysi todisteita siitä, että tiiviimpää emotionaalisuus, esimerkiksi käyttämällä sanoja "innoissaan" ja "ihana", tehdä paremman vaikutuksen sekä miehiä että naisia.
Tutkimuksessa tarkasteltiin myös vaikutusta itse julkistamista. Vaikka tulokset olivat vaihtelevia, yleinen ihmiset mieluummin suhteellisen alhainen taso itsensä ilmaisemista.
Turvatarkastuksen jälkeen, 51% tavata face-to-face
Monille, mutta eivät kaikki internet daters, tavoitteena on vastata jonkun uuden lihassa. Eräässä tutkimuksessa on 759 internet daters, Rosen et al. (2008) todettiin, että 51% ihmisistä oli tehty face-to-face mennessä viikon ja yhden kuukauden sai vastaukset heidän online avautua.
Tämä ensimmäinen tapaaminen on usein hoitaa internetin daters kuin viimeinen osa seulontaprosessi (Whitty & Carr, 2006). Onko tämä henkilö todella keitä he sanovat? Ja jos niin, onko mitään kemiaa? Se on vasta tässä vaiheessa on valmis, että ihmiset oppisivat tuntemaan toisensa.
Relationshopping
Huolimatta kaikista myönteisistä asioista tutkimus on sanottavaa internet dating, ei ole epäilystäkään siitä, että se voi olla epätyydyttävä ja vastenmielisiä. 132 online daters valvoma Frost et al. (2008) kertoi, että he viettivät 7 kertaa niin pitkään seulonta muiden ihmisten profiileja ja lähettää sähköposteja kuin he vuorovaikutuksessa face-to-face todellisiin päivinä.
Osa ongelmaa on, että ihmiset kannustetaan online dating ajattelemaan kulutuskulttuurin kannalta (Heino et al. 2010). Käyttäjät ovat "relationshopping" etsii muiden ihmisten ominaisuuksia, jotka painavat niitä ja valitsemalla potentiaalisia yhteistyökumppaneita, kuten vaikka niiden luettelo, se ihmissuhteita alennetaan valintaruudut.
Tämä on enemmän kritiikkiä nykyisin käytettävissä oleva tekniikka kuin se on yleinen ajatus internet dating. Frost et al. (2008) väittävät, että tämä muuttuu online dating palvelujen siirtyä kohti kokemuksellista menetelmiä, kuten virtuaalinen päivämäärät (ks.: miksi internet dating on epämiellyttävä).
Kuinka hyvin se toimii?
On vain vähän tietoa siitä, kuinka hyvin Nettitreffien toimii ja mikä tämän tutkimuksen tutki hetero daters. Silti Rosen et al. (2008) todettiin, että 29% näytteestä oli löytynyt vakavia suhteita internetin kautta dating. Dutton et al. (2009) havaittiin, että noin 6% avioparien tapasivat online Yhdistyneessä kuningaskunnassa, 5% Espanjassa ja 9% Australiassa. Tarkasteltaessa vain nuoria prosenttiluvut olivat paljon suuremmat:
Jos pitkäaikainen suhde on mitä olet jälkeen, voimme varmasti sanoa, että se toimii joillekin ihmisille.
Monet ovat epäilemättä laittaa pois Nettitreffien jonka kauhujuttuja, etenkin koska nämä jäädä mieleen. Jotkut löytävät box-rasti, relationshopping näkökohdat luotaantyöntävä, tai takertua hoitaa väliset jännitteet edustavat todellista ja idealisoitu itsemme verkossa. Toiset taas huomaavat, että alhainen vastaus tappaa heidän innostuksensa.
Tutkimus kuitenkin osoittaa, että useimmat Internet daters ovat suhteellisen rehellisiä ja joidenkin ainakin se voi onnistua.