New York - Lähes kahden vuosikymmenen alusta lähtien online dating, match-making sivustoja, jotka käynnistettiin miljoonia suhteita spicing asioita nettipelejä ja menee high tech-ja offline tuottamaan enemmän onnellinen koskaan afters.
Pelejä, sovelluksia ja offline-tapahtumia ovat alkaneet korvata rituaali vaihtoa verkossa viestien perusperiaate online dating, ja hämärtää eroa on-ja-offline dating.
Match.com, joka ylpeilee yli 1,7 miljoonaa maksettu tilaajat, on ottanut vihjeitä $ 74bn maailmanlaajuisen video pelialan luomalla lyhyt kahden pelaajan pelejä, joiden avulla ihmiset ilmaisevat itseään paremmin verkossa.
Peli nimeltä elintarvikkeiden kriitikko kehottaa jäseniä vastaamaan ruokaan liittyvät kysymykset, kun taas Romance Rip-Off on suunniteltu kahdelle pelaajalle luoda rakkaustarina yhdessä. Pelin aikana pelaajat voivat pikaviestin toisiaan keskustelemaan vastaukset, jotka Match.com uskoo edistää entistä luonnollinen tapa vuorovaikutuksessa.
"En usko, että se mitään, on aivan kuin tämä", sanoi Mandy Ginsberg, presidentti Match.com, joka alkoi vuonna 1995.
Ihmissuhteet
Online dating on tullut pitkän tien viimeisten 20 vuoden aikana. Yli 40% verkossa daters, lähes seitsemän miljoonaa aikuista, on päivätty ihmisiä he tapasivat verkossa, ja 17% heistä tuli pitkäaikainen suhde tai naimisissa heidän online kumppani, mukaan 2006 raportin Pew Research Centre.
Brian Schechter, co-perustaja ja yhteistyö toimitusjohtaja HowABoutWe, sanoi hänen yrityksensä on menossa offline toistamiseksi Cupid koska se alkoi vuonna 2010.
"Olimme alkuperäisiltä offline dating eetos."
Jäsenet HowAboutWe lähettää tyypin päivät he haluaisivat, kuten vaellukselle tai pyöräretkelle, ja muut vastaavat. Schechter sanoi lähes miljoona päivät on lähetetty HowAboutWe. Sivuston painopiste on mitä erottaa sen, hän lisäsi.
"Perinteiset dating sites ei koskaan keskityttiin helpottamalla maailman kokemuksia, niin paljon kuin auttaa ihmisiä ilmaisemaan identiteettiään verkossa" Schechter sanoi.
Muut sivustot kuten OkCupid ja Badoossa käytät älypuhelimen apps jotta singleä voi löytää jos on olemassa muita jäseniä lähellä jota he ehkä tavata.
Badoo, mikä on yli 150 miljoonaa rekisteröityä käyttäjää ympäri maailmaa, on mobiilisovelluksen kanssa ominaisuus nimeltä ihmisiä lähellä, jonka avulla käyttäjät voivat nähdä ketään Badoossa, joka sijaitsee 4,8 km läheisyydessä.
Tapahtumat
"Olemme aina löytää tapoja vain tehdä se helposti ja ei-uhkaava mennä ulos ja tavata uusia ihmisiä", sanoi Louise Thompson, Badoossa johtaja suhdetoiminnan. "Se tavallaan lisää, että taso spontaania, että et saa perinteisten dating sites."
Match.com aikoo myös käynnistää paikallisia räätälöityjä tapahtumia jäsenille edistää offline kokouksiin. Ryhmät kutsutaan tapahtumiin vastapainoksi algoritmit sisällyttämällä iän, sukupuolen ja intressit.
Yhtiö aikoo järjestää 200 tapahtumaa kuukaudessa ympäri Yhdysvaltoja syyskuussa.
"Mielestäni olemme olemaan suurin tapahtumien yritys maailmassa, lukuun ottamatta ehkä olympialaiset", Ginsberg sanoi.
Mutta eivät kaikki dating sivustot ovat valinneet tavata-up apps ja tapahtumia.
eHarmony, joka perustuu perusteellisen kyselyn persoonallisuuspiirteet, sanoi sen menetelmä on ollut menestys, ja lainaa 542 avioliitot päivä, että se väittää johtui kokouksen verkkosivuillaan.
"Tiedämme, että se toimii hyvin", sanoi Jeremy Verba, eHarmony toimitusjohtaja, lisäsi, että offline eHarmony tapahtumia ei toimi niin ei sen yhteensopivuus matching.
"EHarmony on keskitytty saamaan jäsenillemme mielekästä offline tapaamisia ihmisten kanssa, jotka ovat syvästi yhteensopivia" Verba sanoi. "Emme ole luoda suuren mittakaavan happy hours."
Huolimatta erilaiset lähestymistavat tavoitteena kaikkien dating sivustoja on sama - saada yhteensopivat ihmiset yhteen, offline.
"Online dating on hauska eräänlainen harhaanjohtava, koska ihmiset eivät oikeastaan päivämäärä verkossa" Ginsberg sanoi.
Se osa, ei väliä kuinka se helpottaa, tapahtuu vielä henkilökohtaisesti.